Základní škola Martina Luthera

Budova   panorama

Byla založena v roce 1992 a po celou dobu své existence si v Plzni a jejím okolí udržuje vysokou úroveň vzdělávání a přístupu k žákům.

  • Je základní školou od 1. do 9. ročníku,
  • navazuje na "svoji" mateřskou školu, která sídlí v budově školy,
  • je školou s výrazným navýšením počtu hodin angličtiny, němčiny, francouzštiny a výpočetní techniky,
  • má jako přirozenou součást "výuku" křesťanské výchovy,
  • ve vyučování zařazuje metodu CLIL v anglickém i německém jazyce,
  • angličtinu vyučuje ve spolupráci s českými a americkými učiteli,
  • organizuje výměnné programy se školami v Německu a USA,
  • plně využívá elektronický systém komunikace mezi školou, žákem, rodičem – Škola OnLine,
  • je vybavena IC technologií – iMacy, iPady, dataprojektory, audiotechnika, roboty,
  • využívá iPady k výuce v režimu 1:1 – učebnice v iPadu,
  • aktivně se zapojuje do projektů, ze kterých čerpá dotace.

Co můžete očekávat vy, rodiče a žáci?

  • Vychováváme v souladu s principy slušného chování,
  • vytváříme rodinné prostředí – optimální počty žáků ve třídách,
  • klademe vysoké požadavky na vzdělávání, plnění povinností, řád, samostatnost,
  • vycházíme z osvědčených a roky prověřených metod, způsobů a forem vzdělávání a výchovy,
  • případné problémy řešíme co nejdříve a otevřeně o nich informujeme žáky, rodiče a učitele,
  • pro žáky nadané na sport, výtvarné umění, pohyb… vytváříme podmínky, které umožňují rozvíjet jejich talent.

Co naopak v žádném případě neočekávejte!

  • Benevolenci k nepořádku a nedodržování pravidel slušného chování a jednání,
  • shovívavost k nesnášenlivosti v kolektivu a k projevům nadřazenosti (sociální, fyzická…),
  • shovívavost k tendencím psychického a fyzického nátlaku,
  • schovívavost k ničení a poškozování majetku školy a spolužáků,
  • přístup související s neopodstatněnými úlevami.

Co očekáváme my, učitelé?

  • Slušné a vstřícné jednání ze strany rodičů,
  • podporu učitelů při jejich práci,
  • zodpovědnost, nadhled a rozvahu při řešení výchovných a vzdělávacích problémů žáků,
  • shodné směřování výchovy ve škole a v rodině,
  • vytváření podnětného prostředí pro děti.